Inkább öngyilkos lenne

2012. június 18 11:04

Egy hosszú hétvégére utaztam a balatoni vonaton. Épp csak lecuccoltam – pia, kaja, könyv kéznél – mikor utastársam belekezdett a beszélgetésbe. Először udvariasan válaszolgattam, majd lassan-lassan kezdtem figyelni is, mit mond. 

„Siófokig is tudok beszélni.”, és valóban dőlt belőle a szó. A vasútnál dolgozik, interneten képzi magát.

vonatkerek.jpgRengeteg baja van a világgal, kicsit tán ki is ábrándult belőle, de – ahogy mondja – amit csinál, azt élvezi. Meg is jegyezte az egyik megálló után, hogy nem érti, hogyan lehet ilyen trehányan dolgozni. „Rosszul állították be. Ugye ön is hallja ezt a halk morajt? Ez eddig nem volt.” Tényleg, mintha más alaphagja lett volna a vonatnak.

Fehérvár után a találmányáról kezdett mesélni, meg arról, hogy egy szegedi péhádéssal ímélezett róla. Mellesleg megkérdezte, mi az péhádé. Sejtettem, hogy a PhD fokozatra gondol, de a magyarázatommal nem igen tudott mit kezdeni. Azt hajtogatta, hogy nem érti , miért ilyen zárkózott a tudós-világ. Tudja ő, hogy nem egy világrengető szenzáció a találmánya, de talán lehetne vele valamit kezdeni. Ha lehetne róla valakivel beszélgetni. Elmeséltem néhány sztorit arról, milyen bajokat hozhat egy-egy új ötlet, sőt arra is van példa, hogy inkább kifizetnek egy szép summát csak azért, nehogy kiderüljön, lehetne másként is. Na, erre az eddig nyugodt utitársam szinte belevörösödve kikelt magából: „Én inkább öngyilkos lennék, ha azért kapnék pénzt, hogy ne használják azt, amit csinálok.”

Simon Sinek azt mondja, hogy azért veszel fel valakit, mert el tudja végezni a dolgát, akkor a pénzedért fog dolgozni, de ha olyan embert veszel fel, aki hisz abban, amiben te is, akkor vérével és verítékével fog érted dolgozni. Talán ez is a jómunka titka.

A bejegyzés trackback címe:

https://jomunkaprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr94595501

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása