Vajon kidobja-e majd a Google?

2012. október 10 09:26

Tegnap kaptam egy feladatot, meg kellett írnom egy dokumentációt valamire vonatkozóan.  Elég sok múlik a dolgon, úgyhogy szerettem volna jót csinálni, nem csak úgy letudni.

Mivel a cégen belül nincs olyan tudásbázis, ahonnan bármiféle iránymutatást kaphattam volna, hogyan induljak el, kitől kérhetek tanácsot (a tipikus vállveregetésen kívül: „Ügyes vagy te, összerakod.”)  Se iratminta, se korábbi verzió, se semmi. Jön hát a következő adekvátnak tűnő megoldás: hogyan csinálják mások, tehát a jó öreg Google! Beírom, keresek, kapok egy rakás példát, jónak tűnőt, látványosan rosszat, és egy csomó árnyalatot a kettő között. De a kérdés - finomított formában – továbbra is megmarad: hogyan csinálják azok, akik jól és jót csinálnak?  Avagy hogyan tudom eldönteni, melyiket válasszam? Tehát szűrni kéne a szemetet… Ok,  de kinek? Milyen jó lenne, ha lenne egy közösség, ahová bedobhatom, hogy „Mit szóltok hozzá? Szerintetek?”  A Facebook-ra mégsem tehetem ki!

A vége az lett, hogy letöltöttem a legszimpatikusabbat, átírtam és elküldtem néhány „szerencsés” kiválasztottnak, hogy mondjanak már rá valamit. De még mindig az van bennem, hogy mi van, ha egy olyantól jött volna a legjobb megoldás, akiről nem is gondolnám?

És vajon a következő, akinek hasonló lesz a feladata, majd rátalál-e az én „művemre”?  Lehet, hogy neki is kidobja majd a Google…:-)

„Sokféle és komplex okok – szűrések, véletlenek, tűzesetek – játszhatnak közre abban, hogy egy mű ne jusson el hozzánk. Voltaképpen senki sem igazán felelős az eltűnéséért. Mégsem marad ránk. S minthogy igen sokan kommentálták és nagyra tartották, ezért éppen hiányával vonja magára a figyelmet. Ilyenek voltak Zeuxis munkái. Senki sem látta őket a művész kortársain kívül, s éppen ezért beszélünk róluk mindmáig.” (Umberto Eco)

A bejegyzés trackback címe:

https://jomunkaprojekt.blog.hu/api/trackback/id/tr374849154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása